Arriva söker nu en driftchef till Fastighetsavdelningen

Arriva i Stockholm söker nu en driftchef till Fastighetsavdelningen för buss och tåg. Din roll är mycket viktig för Arriva då din uppgift kommer att vara att leda och fördela åtgärder av inkomna felärenden på våra depåer. Du styr dessutom samtliga ronderingar som utförs. Till din hjälp har du ett team om 5 fastighetstekniker. Du kommer att vara en nyckelspelare i samarbete med fastighetsägarna, trafikorganisationen och verkstad. Våra kunder kommer från offentlig sektor så det är en fördel om du har erfarenhet från denna typ av kunder – välkommen in med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Din roll blir en central del av fastighetsavdelningen och du kommer att ansvara att fel och avvikelser som uppstår på våra depåer åtgärdas inom utsatt tid. Du kommer att rapportera till Fastighetschefen och  du kommer arbeta i ett nära samarbete med våra kunder och medarbetare.

Arriva är starkt värderingsstyrt med stora ambitioner att växa de kommande åren. Du kommer till ett internationellt bolag som satsar på sin personal samtidigt som vi just nu investerar stora resurser på nya system och förbättrade arbetsmetoder för att öka kvaliteten för sina resenärer. Arriva har starka ägare i ryggen med uthållighet för stora verksamhetsförändringar.

Du kommer få en avgörande roll i en bransch som fyller en viktig samhällsfunktion då bra kollektivtrafik inte bara är en förutsättning för ett fungerande stadsliv utan också viktigt för miljön. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder dessutom ett attraktivt förmånspaket.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I din roll som driftansvarig kommer du ha det övergripande ansvaret samtliga felärenden både inom bussdepåer och tågdepåer. Du ansvarar fastigheterna, teknisk utrustning såsom lyftar, cisterner etc. Dessutom ansvarar du för lätt underhåll och felavhjälpning i spårmiljö, t ex klottersanering och reparation av spårnära utrustning. Du kommer att ha eget budgetansvar och jobba tillsammans med ytterligare 25 medarbetare, varav 5 är dina egna fastighetstekniker.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:

  • Upprätta och ansvara för egen driftbudget inom fastighet.
  • Leda och fördela felavhjälpande arbete
  • Upprätta och kontrollera ronderingsarbete
  • Underhålla ärendehanteringssystemet, Summera
  • Upphandla och utveckla underentreprenörer som behövs för uppdraget
  • Bistå fastighetschefen med statistik och underlag
  • Leda och underhålla tillsynsarbetet på LandLord
  • Kommunicera med verkstad och trafik i frågor som rör underhåll på respektive depå

 

 

 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer initialt ha din placering i vår tågdepå i Mörby (vi planerar att flytta kontoret till Ulvsunda under 2021). Du rapporterar direkt till Fastighetschefen. Tjänsten är på heltid och startar så snart rätt person kan vara på plats.

VEM ÄR DU?

Vi söker en strukturerad person som har erfarenhet av felavhjälpande arbete och rondering. Det krävs att du har en akademisk utbildning som tangerar områden som är viktiga för rollen. Du har ett genuint intresse för människor och är en person som gillar att nätverka både internt och externt. Du är analytiskt lagd men har samtidig en hands-on personlighet.

I din roll är det viktigt att du är en god kommunikatör eftersom du kontinuerligt kommer att kommunicera med allt ifrån leverantörer, verkstadschefer, trafikchefer och trafikhuvudmän. Du har praktisk erfarenhet av att driva verksamheter mot uppsatta mål och har en förståelse för ekonomisk styrning och konsekvens. Din resultatorientering och din förmåga att se långsiktiga lösningar kommer vara vitala för organisationen. Du pratar och skriver svenska och engelska flytande.

INTRESSERAD?

Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Vid frågor kontakt gärna Fastighetschef, Mikael Kapell: mikael.kapell@arriva.se

 

Ansök