Onsite IT Tekniker till kollektivtrafiken

I tjänsten som IT tekniker till vår OnSiteSupport, arbetar du brett inom IT och användarstöd, allt från att installera minne i datorer till att deploya klientdatorer. Vidare arbetar du också i verktyg/miljöer så som Windows 10, Office 365, nätverksinfrastruktur så som SD-WAN med CISCO som huvudmärke och olika molnet lösningar.

Du kommer också administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory så det är viktigt att du har erfarenhet även inom detta. De flesta uppdragen innebär att du hjälper någon av våra användare med IT-support på klientsidan on site eller remote.

Vi söker dig som har:

  • Har ett genuint IT-intresse och gillar att vara ute i driften
  • Har minst 2 års erfarenhet från on site support eller servicedesk arbete
  • Motiveras av att felsöka på ett djupare plan och drivs av att hitta den bästa tekniska lösningen
  • Trivs med stötta kollegor och kan göra det ett pedagogiskt sätt
  • Har obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift.
  • B-körkort ett krav

Kunskapskrav:

  • Arbete i Active Directory
  • Arbete i Windows 10 miljö
  • Djupa kunskaper i Office 365, SharePoint utifrån ett system admin perspektiv
  • Kunskaper i Molnet, Azure/AWS
  • Erfarenhet av förvaltning/drift av IT-arbetsplatsmiljö (SCCM, Intunes)
  • Bra kunskaper i nätverksinfrastruktur (Switchar, brandväggar mm)
  • Kunskaper i iOS och Android 
  • Har du har tidigare erfarenhet av arbete i SQL och att du scriptat i Powershell är detta ett plus.
  • Har du byggt upp och arbetat med MDM-system är detta ett stort plus.

Dina personliga egenskaper väger tungt. Vi söker dig som är prestigelös, nyfiken och vill utvecklas. Vidare är du en strukturerad person med en positiv inställning som bidrar till en bra stämning på arbetsplatsen. 

Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 2020-04-30. Har du frågor kontakta Tommy Morin på tommy.morin@arriva.se.

 

 

Ansök