Arriva söker nu en fastighetschef

Vill du vara med på en spännande resa? Arriva söker nu en fastighetschef med huvudsaklig arbetsuppgift att leda fastighetsavdelningen mot nya och befintliga utmaningar i att förvalta fastigheterna kopplade till buss-och tågverksamheten i Stockholm. Intervjuer och urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Din uppgift:

Som fastighetschef kommer du ha budgetansvar för fastighetsavdelningen, och det är ditt ansvar att förvalta och utveckla fastigheterna i linje med uppsatta mål och affärsplaner. Fastigheterna är både buss- och tågdepåer där Arrivas verksamhet har sin kärna samt kontorslokaler kopplat till detta.

Rollen kräver att du tillsammans med din avdelning skapar och utvecklar goda relationer till Trafikhuvudmäns och kommuners fastighetsavdelningar för att lyckas i arbetet. För att leverera god service behöver du också utveckla gott samarbete med interna uppdragsgivare, hyresgäster, entreprenörer och myndigheter. Då Arrivas verksamhet är väldigt operativ behöver du ha ett operativt och servicemedvetet tankesätt. 

Arbetsuppgifter:

  • Leda och coacha fastighetsavdelningen mot ständiga förbättringar
  • Förvalta och utveckla fastigheterna i linje med uppsatta mål och affärsplaner
  • Sammanställa underlag och rapporter till månadsmöten
  • Tillse att lagar, förordningar, myndighetsföreskrifter samt DB och Arriva-policys och processer efterlevs inom fastighetsområdet
  • Ständigt utveckla arbetssätt, organisation och entreprenörer
  • Budgetansvar

I din roll kommer du att rapportera till Arrivas tekniska direktör.

Din bakgrund

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning alternativt yrkesutbildning inom fastighet.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som fastighetschef inom transport, industri eller annan teknikintensiv och operationell bransch. Då vår verksamhet till stor del styrs av myndighets och lagkrav är de också meriterande om du har erfarenhet av detta.

Vi söker dig som tycker om att jobba med rutiner och processer, effektivisera och bygga din verksamhet. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta processtyrt. Vi värdesätter personliga egenskaper i den här processen och ser gärna att du gillar att lösa operationella problem som uppstår men att samtidigt arbeta för att förebygga dem.

För att lyckas med detta tror vi att du är lyhörd, kommunikativ, kreativ, förändringsbenägen och utvecklingsorienterad. Givetvis är du prestigelös och målorienterad

Ansökan

Urvalsprocessen sker löpande därför ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 2021-06-30.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annette Jensen, teknisk direktör på annette.jensen@arriva.dk.

Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.

Tjänsten är placerad i Råsta och i Ulvsunda men det förekommer resor till våra olika kontor i landet. 

Varm välkommen att söka tjänsten!

Ansök